Ασφαλέστερα αεοπορικά ταξίδια Μπορούν να ξεχάσουν οι πιλότοι πως πετάνε; Σκουριάζουν οι πιλοτικές δεξιότητες λόγω πανδημίας;
✍️ "Είναι όπως το ποδήλατο, αν το μάθεις δεν το ξεχνάς ποτέ."
Στην Ελλάδα συχνά χρησιμοποιούμε αυτή τη χαρακτηριστική φράση όταν θέλουμε να πούμε για κάτι που άπαξ και το μάθει κάποιος δεν το ξεχνάει ποτέ, ανεξάρτητα από το πόσο καιρό θα κάνει να το χρησιμοποιήσει ξανά.
◉ Συμβαίνει άραγε το ίδιο - όπως και με το ποδήλατο - αν μάθεις να πετάς αεροπλάνο;
Ποια είναι η πραγματικότητα που ισχύει εδώ;
Μπορεί η γνωστική ικανότητα ενός πιλότου να "σκουριάσει" όσο δεν τη χρησιμοποιεί, με αποτέλεσμα να ξεχάσει πώς να πετάει σωστά και με ασφάλεια ένα αεροπλάνο;
Essential Travel and LifeStyle Tips
Η ωμή αλήθεια:
και η επείγουσα ανάγκη να ληφθούν σχετικά μέτρα
Οι δεξιότητα πτήσης δύναται να εξασθενήσει:
Μια παλιότερη αναφορά - προ εποχής κορωνοϊού ακόμα - από τη διεθνή FAA (Federal Aviation Administration) συνιστούσε στους πιλότους να παίρνουν συχνότερα τον έλεγχο του αεροπλάνου τους από το αυτόματο σύστημα πτήσης, προκειμένου να διατηρήσουν τις δεξιότητές τους σε φόρμα και να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να αντιδράσουν σε περίπτωση που μπλοκάρουν οι υπολογιστές του αεροσκάφους.
Καθώς η πανδημία του Corvid-19 καθήλωσε τουλάχιστον το 30% των αεροπορικών στόλων παγκοσμίως, σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών αναλυτικών στοιχείων Cirium, προκύπτει ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα.
Χιλιάδες πιλότοι παραμένουν σε αναστολή εργασίας ήδη για αρκετούς μήνες, καθιστώντας δύσκολο - αν όχι αδύνατο - να διατηρήσουν τις δεξιότητες τους και την τακτική πρακτική πτήσης που απαιτείται προκειμένου να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και να καταφέρουν να ολοκληρώσουν μια εναέρια πτήση με ασφάλεια.
Οι εμπειρογνώμονες της αεροπορίας και οι εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών αναγνωρίζουν ότι όταν οι πιλότοι μένουν αδρανείς για αρκετούς μήνες, οι δεξιότητές τους και η επάρκειά τους επιδεινώνονται.
Μεταξύ των πιο κοινών σφαλμάτων που συναντάμε είναι να επιχειρούν πολύ γρήγορα ή από πολύ υψηλά κατά τη διάρκεια της προσγείωσης του αεροσκάφους ή να ξεχνούν να πάρουν άδεια από τον πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας πριν κατέβουν σε χαμηλότερο υψόμετρο - κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.
Ο κ. Geoffrey Thomas, συντάκτης της Airline Ratings και αναλυτής της Αυστραλιανής αεροπορίας, λέει ότι ακόμη και σε κανονικές περιόδους, οι πιλότοι μπορούν και ξεχνούν βασικές εργασίες αν δεν τις εκτελούν συνεχώς.
"Εάν πιάσουν το πηδάλιο του αεροσκάφους στα χέρια τους, μετά από αρκετούς μήνες άδειας και δίχως να έχουν κάνει κάποιες ώρες εκπαίδευσης σε προσομοιωτές πτήσης νωρίτερα, προκειμένου να φρεσκάρουν τη μνήμη τους, τότε είναι απολύτως σίγουρο πως θα κάνουν βασικά λάθη", δήλωσε.
"Εάν δεν έχετε πετάξει για τρεις ή έξι μήνες, πρέπει να επανεκπαιδεύεστε με κάποιο τρόπο για να μπορέσετε επιστρέψετε" συμπλήρωσε, απευθυνόμενος αυτή τη φορά στους πιλότους όλων των αεροπορικών εταιρειών.
Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, εάν θέλουν να προσελκύσουν νέους επιβάτες που θα ταξιδεύουν με ασφάλεια στον προορισμό τους, όταν όλο αυτό τελειώσει;
Πρέπει να κάνουν πολλά νέα κι επαναληπτικά μαθήματα στους πιλότους τους, συμπεριλαμβανομένων πολλαπλών συνεδριών σε προσομοιωτή πτήσης, εκπαίδευση σχολείου εδάφους και αξιολόγησης της ψυχικής υγείας των πιλότων τους, πριν μπορέσουν να τους στείλουν ξανά στους αιθέρες.
Πολλοί άλλοι εμπειρογνώμονες της αεροπορίας έχουν επίσης εκφράσει - τελευταία - την ανησυχία τους για τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν αρκετοί πιλότοι στη διατήρηση των δεξιοτήτων τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο μεγαλύτερος λόγος ανησυχίας γι' αυτό είναι ότι
γνωρίζουμε πως πολλές αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν το υψηλό κόστος των προσομοιωτών πτήσης, ώστε να επανεκπαιδεύσουν τους πιλότους τους πριν από την πραγματική πτήση τους.
Οι προσομοιωτές πτήσεων κοστίζουν περίπου 26 εκατομμύρια δολάρια και απαιτούν ένα αρκετά υψηλό budget, το οποίο δεν διαθέτουν πολλές αεροπορικές εταιρείες.
"Σε χώρες όπου υπάρχει έλλειψη σε προσομοιωτές, όπως η Ινδοκίνα, οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία, το ζήτημα είναι ακόμα μεγαλύτερο".
"Το κλειδί για ασφαλείς πτήσεις είναι η μέγιστη συχνότητα πτήσεων του πιλότου", δήλωσε ο Ρίτσαρντ Μακ Σπάντεν Τζούνιορ, ανώτερος αντιπρόεδρος στο Ινστιτούτο Ασφάλειας Αεροσκαφών και Πιλότων.
"Η ικανότητά ενός πιλότου εξασθενεί αν δεν έχει πετάξει για κάποιο χρονικό διάστημα, θα μπορούσαμε ίσως να πούμε ακόμα πως μπορεί να σκουριάσει."
Κατά τη διάρκεια αυτής της εντελώς πρωτόγνωρης κατάστασης, οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, θα πρέπει να λάβουν όλα τα παραπάνω σοβαρά υπόψη, προκειμένου να λειτουργήσουν ξανά διεκπεραιώνοντας νέες ασφαλείς πτήσεις και σώζοντας ανθρώπινες ζωές.
Αν σου άρεσε αυτό το ταξιδιωτικό άρθρο και θες να βλέπεις συχνότερα νέα και ενημερώσεις μας γύρω από τη μόδα και το στυλ, το φαγητό, τη διατροφή, την ομορφιά και φυσικά τα ταξίδια (σε Ελλάδα και εξωτερικό) - μη ξεχάσεις να κάνεις εγγραφή στις ενημερώσεις μας και να ακολουθήσεις τη Λίλη
(Lily) στα social media.
♡ Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και την υποστήριξή σας!
💋 Φιλιά!
Love Always
Lily(WasHere)
Έχεις άποψη; Θες να συμμετέχεις Στείλε τη δική σου κριτική: